ZiołaNaZdrowo.pl - wszystkie informacje o ziołach i ziołolecznictwie - dowiedz się o nas więcej  →

Ziołolecznictwo

5 sposobów na wsparcie nierównowagi hormonalnej

Luty 06, 2022

Istnieje wiele praktyk, które możemy włączyć do naszego dnia, aby pomóc wspierać zaburzenia równowagi hormonalnej. Brak równowagi hormonalnej może być spowodowany przez wiele czynników, w tym; środowisko, nawyki stylu życia, odżywianie, poziom stresu, jakość snu i trawienie. W zależności od osoby, zioła mogą być pomocne jako dodatek do zmian żywieniowych i nawykowych. Praktyki te mogą być szczególnie pomocne, jeśli klientka niedawno przestała stosować antykoncepcję lub wkładkę hormonalną. Poniżej przedstawiamy kilka obszarów, na których należy się skupić podczas wspierania zaburzeń równowagi hormonalnej.

1. Detoksykacja wątroby

  • Aby wspomóc zaburzenie równowagi hormonalnej, należy spożywać dużo świeżych, pełnowartościowych pokarmów zawierających różnorodne warzywa, owoce, pełne ziarna, zdrowe tłuszcze i białko. Sprzyjaj bogatym w siarkę warzywom krzyżowym, takim jak: brokuły, jarmuż, kapusta, brukselka, kalafior i kapusta włoska. Upewnij się, że spożywasz zróżnicowaną ilość warzyw z rodziny Allium, która obejmuje czosnek, por, cebulę i szczypiorek. Kiedy spożywane są gorzkie zieleniny, takie jak liście mniszka lekarskiego, rukola, endywia i gorczyca, pomagają one stymulować produkcję żółci i uwalniają nadmiar estrogenów, wspierając regularne drogi eliminacji, a tym samym równoważąc poziom estrogenów.
  • Spożywaj różnorodne białka zwierzęce i roślinne, takie jak indyk, wołowina, jaja, ryby, orzechy, nasiona, pełne ziarna i rośliny strączkowe. Będzie to wspierać fazę 1 i 2 detoksykacji wątroby, która jest pomocna w utrzymaniu równowagi hormonów płciowych. W fazie pierwszej enzymy cytochromu P450 rozkładają toksyny rozpuszczalne w tłuszczach na mniejsze cząsteczki. Cząsteczki te stają się bardziej reaktywne i szkodliwe w tej fazie. Dostarczanie dużej ilości antyoksydantów poprzez żywność jest ważne, aby temu przeciwdziałać. Ta faza wymaga również wielu witamin z grupy B, antyoksydantów, glutationu i aminokwasów rozgałęzionych. W drugiej fazie detoksykacji wątroby, znanej jako ścieżka koniugacji, wątroba przyłącza inną cząsteczkę, glicynę lub siarczan, do substancji chemicznej, aby uczynić ją mniej szkodliwą i przekształcić ją w cząsteczkę rozpuszczalną w wodzie. Te teraz rozpuszczalne w wodzie metabolity mogą być wydalane przez organizm przez nerki i jelita.

2. Wspieraj zróżnicowany mikrobiom

  • Zdrowie naszego mikrobiomu ma bezpośredni wpływ na nasze hormony płciowe, zwłaszcza estrogen. Wspieraj swój mikrobiom jedząc pełnowartościowe pokarmy bogate w rozpuszczalny i nierozpuszczalny błonnik, jedząc pokarmy bogate w prebiotyki i probiotyki oraz praktykując mindful eating. Ogranicz do minimum przetworzony cukier i rafinowane ziarna, alkohol i upewnij się, że jesteś nawodniony przez cały dzień.
  • Włącz do swojej diety więcej świeżo zmielonego lnu. Lignany w lnie wiążą się z estrogenami w jelicie, co pomaga w wydalaniu estrogenów w wypróżnieniach. Przerywa to ponowne wchłanianie estrogenów z powrotem do organizmu przez wątrobę. Badania wykazały również, że spożywanie 1 łyżki świeżo zmielonego lnu dziennie zmniejsza częstotliwość cykli anowulacyjnych, wpływając bezpośrednio na równowagę poziomu estrogenów i progesteronu.
  • Zwiększ spożycie pokarmów bogatych w probiotyki i prebiotyki; spożywaj fermenty takie jak kiszona kapusta, kimchi i miso. Prebiotyki są uważane za pokarm dla probiotyków. Prebiotyki można znaleźć w szparagach, cykorii, karczochach, cebuli, czosnku, mniszku lekarskim, owsie, bananach, roślinach strączkowych.

3. Równowaga cukru we krwi

Niski poziom cukru we krwi może powodować, że nadnercza uwalniają nadmiar kortyzolu, zwiększając nasz blglukozy. Z czasem może to prowadzić do wysokiego poziomu insuliny lub insulinooporności, co obniża poziom globuliny wiążącej hormony płciowe; białka wytwarzanego w wątrobie, które wiąże się z hormonami. Może to spowodować wzrost krążących wolnych hormonów, zwłaszcza testosteronu i estrogenu, co prowadzi do zaburzenia równowagi.

Spróbuj tych wskazówek, aby wspierać stabilizację cukru we krwi przez cały dzień:

  • Zjedz śniadanie bogate w białko i tłuszcz.
  • Zrównoważ swoje posiłki z białkiem, tłuszczem i węglowodanami złożonymi.
  • Przynoś ze sobą przekąski w podróży i staraj się unikać pomijania posiłków.
  • Zauważ, kiedy poziom cukru we krwi jest zbyt niski. Poczujesz się roztrzęsiony, niespokojny i spocony, czyli będziesz miał ochotę na coś więcej.
  • Unikaj przetworzonego cukru w żywności i napojach.
  • W ciągu dnia pij wodę i herbatę ziołową.
  • Unikaj alkoholu w nocy, zwłaszcza tuż przed snem.
  • Ogranicz do minimum spożycie kofeiny, zwłaszcza po godzinie 12:00.

4. Odżywiaj swoje nadnercza

  • Oś HPA to złożony system ścieżek neuroendokrynnych, które funkcjonują jako adaptacja do czynników stresogennych. Oś HPA pomaga naszemu organizmowi utrzymać homeostazę w sytuacji zagrożenia. Ten system reakcji na stres jest aktywowany przez podwzgórze, które łączy się z przysadką mózgową i nadnerczami. Kiedy system ten jest rozregulowany przez długotrwały stres, może to prowadzić do zaburzeń równowagi hormonalnej.
  • Możemy pomóc w utrzymaniu tej regulacji osi HPA poprzez zarządzanie stresem. Kończenie stresu odpowiedź cykl, lub współczujący „walka lub lot” nerwowy układ reakcja, może zdarzać się nawet jeżeli stresor no odszedł.
  • Możemy to zrobić na kilka sposobów; Dostanie się do natury, ćwiczenie regularnie w sposób, który kochasz, wspieranie kreatywności, w tym więcej pozytywnych interakcji społecznych, odczuwanie swoich emocji i pozwalanie sobie na płacz, gdy potrzebujesz, śmiech i fizyczna intymność.
  • Uzyskaj regularny, spójny i wysokiej jakości sen. Unikaj alkoholu przed snem, kofeiny po południu i staraj się utrzymać równowagę cukru we krwi przez cały dzień i noc. Dla niektórych osób, mała przekąska bogata w białko przed snem jest pomocna dla tych, którzy konsekwentnie stwierdzają, że budzą się kilka godzin po zaśnięciu.
  • Adaptogeny i toniki nadnerczowe, aby wspierać funkcje nadnerczy i samych gruczołów. Ziołowe toniki nerwowe i środki uspokajające mogą wspierać głębszy, bardziej regenerujący sen, jak również.
  • Zwróć uwagę na to, jak się czujesz i wyróżnij, kiedy potrzebujesz odpoczynku. Jest to właściwie trudne do zrobienia, biorąc pod uwagę, że żyjemy w społeczeństwie, które popycha produktywność 24/7. Ekspozycja na ekrany i media społecznościowe również zakłóca nasze wzorce snu i może zwiększać niepokój. Rób sobie przerwy, chodź na łono natury i znajdź sposoby na zarządzanie stresem w swoim codziennym życiu.

5. Unikaj estrogenów środowiskowych:

Jesteśmy narażeni na ksenoestrogeny wiele razy dziennie poprzez chemikalia, pestycydy, tworzywa sztuczne, niefiltrowaną wodę i toksyny przemysłowe. Estrogeny środowiskowe mogą naśladować nasze endogenne estrogeny, tworząc potencjalną dominację estrogenów.

Niektóre sposoby na zmniejszenie ekspozycji obejmują:

  • Zmniejsz spożycie pestycydów & herbicydów. Jeśli to możliwe, kupuj produkty lokalne lub organiczne.
  • Zmniejsz zużycie plastiku; unikaj plastikowych pojemników, butelek na wodę i plastikowej folii. Przestaw się na szklane lub metalowe pojemniki, a jeśli używasz plastiku, unikaj podgrzewania żywności w tych pojemnikach.
  • Przestaw się na całkowicie naturalne środki czystości w swoim domu lub zrób własne!
  • Miejscowy makijaż, balsamy, szampony i odżywki: unikaj chemii laden produktów i przestawić się na wszystko, co naturalne. Wchłaniamy tak wiele przez naszą skórę, więc to, co kładziemy na nią każdego dnia, jest ważne, aby pamiętać. Niektóre substancje chemiczne, na które należy uważać to: Phythalates, Parabens, BPA/BPS, barwniki spożywcze, mykotoksyny, atrazine aka herbicyd i benzophenone.
  • W domu system filtracji wody, aby zmniejszyć ekspozycję poprzez wodę z kranu.

Napisane przez Riley

Riley jest zielarką medyczną i dietetyczką, a jej pasją jest praca z osobami szukającymi równowagi i wsparcia dla hormonów. Możesz umówić się z nią na pełną konsultację online lub osobiście.

Zarezerwuj tutaj: https://apothekaherbal.janeapp.com/#/staff_member/2/treatment/11

Również w Blogu o zdrowiu

Zioła na skurcze menstruacyjne, Zdrowie menstruacyjne i wsparcie macicy

06 maja 2023 r.

Ziołolecznictwo było stosowane od wieków w leczeniu różnych problemów zdrowotnych, w tym przy użyciu ziół na skurcze menstruacyjne, wellness menstruacyjne i zdrowie reprodukcyjne.

Jak odtruć naturalnie z oczyszczania ziół i żywności

10 marca 2023

To naturalne, że tak wielu z nas czuje potrzebę oczyszczenia ciała, umysłu i duszy na wiosnę, aby zmyć stagnację, która nagromadziła się przez całą zimę. Wiosna reprezentuje czas nadziei i odrodzenia, ponieważ przygotowujemy się do wejścia w cieplejszy i najbardziej energetyczny okres roku.

Zioła i zdrowe nawyki dla serca

09 lutego 2023 r.

Utrzymanie zdrowego serca jest bezpośrednio związane z tym, jak odżywiamy nasze ciało, jak radzimy sobie ze stresem i jakie nawyki utrzymujemy przez całe życie. Chociaż rodzimy się z pewnymi predyspozycjami genetycznymi, nasze wybory dotyczące stylu życia w znacznym stopniu wpływają na to, jak wyrażają się nasze geny.

Podobne artykuły
Ziołolecznictwo

Leczniczy bulion kostny dla alergików

Ziołolecznictwo

9 Korzyści Ashwagandhy: Dawkowanie i bezpieczeństwo

Ziołolecznictwo

5 korzyści płynących z Citrus Bergamot: Dawkowanie i bezpieczeństwo

Ziołolecznictwo

Ashwagandha na stany lękowe | ZiołaNaZdrowo.pl

Zapisz się na Newsletter
i otrzymuj najnowsze posty prosto na swoją skrzynkę